سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه دانشی را پنهان کند، گویی نادان است . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 93 دی 9 , ساعت 10:30 صبح

رئیس جمهور آقای حسن روحانی عامل اقتدار یک ملت را غیر از توان موشکی و نظامی خوانده و آن را در عرصه کشاورزی میداند.!

این در شرایطی است که دوست و دشمن به توان موشکی جمهوری اسلامی اقرار دارند و آنرا عامل مهم توانمندی محور مقاومت در منطقه و همچینن عامل بازداندگی جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمنان میدانند.

در واقع این توان موشکی باعث شکست اسرائیل در جنگهای 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه و همچنین آخرین نبرد ماه رمضان امسال در غزه شده است.

در این زمینه دشمن بیکار ننشسته و تمام تلاش خود را برای وارد کردن توان نظامی ایران به مذاکرات هسته ای بکار گرفته اند. در این میان سران دولت هم گویا برای اینکه بتوانند قدرت خود را برای دوره های بعدی و مجلس تثبیت کنند و کرسیهای مجلس را از آن خود نمایند خیلی از اینکه پای توان موشکی جمهوری اسلامی به مذاکرات باز شود ویا وقفه ای در پیشرفتهای نظامی ایجاد شود ناخشنود نیستند. تا جایی که رئیس جمهور بعد از تشکر از نیروهای مسلح و بسیج مجددا تاکید میکند که:«اگر در کشور انواع سلاح داشته باشیم ولی برای گوشت، گندم، جو و روغن و... به دیگران نیازمند باشیم و دست ما به بیرون دراز باشد، اقتدار حاصل نمی‌شود.»این در حالی است که رهبر معظم انقلاب بارها و بارها در سخنان خود دستاورد های موشکی نیروهای مسلح را ضامن عزت و اقتدار نظام اسلامی دانسته اند و بی توجهی برخی مسئولین به مساله اقتدار درونی را مایه تاسف خوانده اند. و همچینین فرموه اند متاسفانه در برخی از بخش ها مدیران ما این پیام را درک نمی کنند.مقام معظم رهبری همچنین با اشاره به اظهارات غیر عاقلانه و غیر هوشمندانه طرف غربی در مذاکره با ایران، بخصوص تاکید بر محدود شدن توان موشکی کشور، خاطر نشان کردند: آنها درحالی توقع محدود شدن برنامه موشکی ایران را دارند که دائما در حال تهدید نظامی ایران هستند، بنابراین چنین توقعی، احمقانه و ابلهانه است.

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در تیرماه امسال نیز پیرامون تضعیف توان نظامی جمهوری اسلامی توسط برخی دولتمردان فرمودند:"یک وقتى یکى از مسئولین کشور درباره‌ى مسائل نظامى یک نظرى داده بود که خب مطابق واقع نبود؛ بنده گفتم یک «تور نظامى» براى مسئولین کشور قرار بدهید؛ بیایند یک خرده‌اى در محیطهاى نظامى گردش کنند، حقایقى را، واقعیّاتى را ببینند، معلوماتشان نسبت به موجودىِ نظامى کشور بالا برود."

اینکه اقتدار یک ملت فقط به توان نظامی آن خلاصه نمیشود درست است ولی به فرض اینکه بخش نظامی جمهوری اسلامی نیز مانند سایر بخشها توسط دولتها مدیریت میشد دیگر تمام ادوات نظامی ما وارداتی بوده ویا مثل بخش خودرو اجناس دست چندم کشورهای اروپایی یا چین در حال تولید بود که مشخص است در صورت تهدید نظامی از خارج چه بلایی به سر کشور میامد؟؟!

ضمن اینکه اگر بخش کشاورزی در دست دولت نبود شاید وضعیت کشاورزی خیلی بهتر از حال حاضر بود و الان بعد از 36 سال جمهوری اسلامی صادرکننده محصولات استراتژیک کشاورزی بود یا حداقل وارد کننده نبود.این ضعف در بخض کشاورزی و نیز سایر بخشهای صنعتی کشور فقط ممتوجه عدم مدیریت صحیح از طرف ارگانهای مسئول که تقریبا همه دولتی هستند میباشد.

ضمن اینکه با زیر سوال بردن توان نظامی و کم توجهی به آن چیزی جز بازی در زمین دشمن قلمداد میشود؟؟


 

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ