سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بُخل، همنشین خود را خوار می کند و دوری جوینده از خویش را ارجمند می سازد . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 93 اسفند 11 , ساعت 6:32 عصر

(مذاکرات ایران و 5+1 در حالی صورت میگیرد که دولت آمریکا از سوی کنگره و نتانیاهو تحت فشار قرار گرفته اند و متهم به اجرای توافق نامه ای از سوی ایران هستند که به گفته انها ایران را قادر خواهد ساخت نه تنها یک بمب بلکه ده ها بمب بتواند تولید کند. طبق گفته طرفهای گروه فشار (کنگره و نتانیاهو) معاهده در حال ظهور  بنا به گزارشها به ایران اجازه حفظ برنامه غنی سازی  و سپس گسترش آن در اندازه صنعتی طی 10 سال به جای توقف گسترش سلاح های هسته ای را میدهد. چنین توافقنامه ای باعث گسترش عظیم سلاح های هسته ای در خاور میانه شده و تهدیدی برای صلح جهانی به حساب می اید و ایران را به عنوان پیروز مزاکرات در برابر غرب معرفی خواهد کرد.
به گفته آنها ایران یک رژیم تروریستی بوده که حامی مالی و عملیاتی از ماشین کشتار بشار اسد , گروههای تندرو اسلامی مثل حزب الله و حماس و شورشیان حوثی یمن میباشد.)

در این گزارش اکثر حملات تروریستی در 35 سال گذشته به ایران ربط داده شده است. ایرانی که خود بیشترین لطمه را از ترور و تروریست , مخصوصا تروریست دولتی (اسرائیل) دیده است در لیست کشورهای با رژیم تروریستی قرار گرفته و دولت جمهوری اسلامی هم خود را پایبند به اخلاق دانسته و تن به قراردادی یکطرفه داده و طی این یکی دوسال که از امضا آن گذشته این فقط ایران بوده که به تعهدات خود عمل کرده و از آن نیز فراتر رفته است و طرف غربی بجز کارشکنی کار دیگری در قبال تعهد خود انجام نداده جز اینکه فشارها را بیشتر کرده و تحریمهای جدید علیه ایران وضع نموده است.

 

این بازی جدید کنگره و نتانیاهو هم احتمالا در راستای همین اهداف شوم غربیها بوده و با توجه به اینکه قراداد ژنو در واقع شامل بند هایی است که عملا دست ایران را درتوسعه و غنی سازی کوتاه کرده وگروه مذاکره کننده باید به شدت مراقب این بازی جدید باشند . در این بازی اوباما و کری نقش پلیس خوب را بازی میکنند و به ظاهر در مقابل کنگره و نتانیاهو ایستادگی می کنند از طرفی ممکن است در قبال این کار از ایران امتیازات بیشتری درخواست کنند.

تیم مذاکره کننده باید بداند که با کشوری در حال مذاکره است که به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده و همواره جواب نرمش ایران را با خشونت پاسخ داده و همواره ایران را به القابی که لایق خودشان هست متهم کرده است. باید دید گروه اقای ظریف در پایان میتواند سربلند از این مذاکرات بیرون بیاید یا خیر البته تا الان که خبری از سربلندی دیده نشده و فقط لبخند به دشمن و محرمانه بودن بند های توافق برای ملت ایران را در بر داشته.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ