سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اوج دانش، قدرت تشخیص اخلاقی ونمایاندن پسندیده آن و ریشه کن کردن ناپسند آن است [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 93 اسفند 12 , ساعت 4:4 عصر

 

     "عن اللّه تبارک و تعالی : یا أحمد، لولاک لما خلقتُ الافلاک و لولا علیٌ لما خلقتُک و لو لا فاطمه لما خلقتکما؛(1) أی احمد، اگر تو نبودی ، افلاک را خلق نمی کردم ، و اگر علی نبود، تورا خلق نمی کردم و اگر فاطمه نبود، شما را خلق نمی کردم "

طبق این حدیث گهر بار خداوند مقام بسیار بلند مرتبه ای را به خانم حضرت صدیقه کبری عنایت فرموده اند.این سوال پیش می آید که مگر حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در طول زندگی کوتاه خودشان چه حرکتی انجام داده اند که لایق چنین مقام بلند مرتبه ای شده اند.

ابتدا نگاهی گذرا به زندگی آن حضرت می اندازیم.

ایشان پس از تولد و در همان دوران کودکی با سختی های دوران شعب ابیطالب روبرو بود و در همان دوران طفولیت مادر بزرگوار خود را از دست دادند . در سن 9 سالگی با امیرمومنان علی ابن ابیطالب ازدواج نمودند و از این ازدواج مبارک تولد بزرگوارانی همچون امام حسن و امام حسین و خانم زینب کبری و ام کلثوم علیهم السلام را میتوان نام برد.

فاطمه(علیها السلام) با آن همه فضیلت، همسری نیکو برای امیر مؤمنان بود. تا جایی که روایت شده هنگامی که علی (علیه السلام) به فاطمه(علیها السلام) می‌نگریست، غم و اندوهش زدوده می‌شد. فاطمه (علیها السلام) هیچگاه حتی اموری را که می‌پنداشت امام علی (علیه السلام)قادر به تدارک آنها نیست، از او طلب نمی نمود. 

از نظر علمی نیز ایشان گرچه امام نیست ولی در بین مسلمانان شیعه نه تنها کمتر از ائمه نیست بلکه آن حضرت همتای امیرالمومنین و جایگاهی بالاتر از سایر ائمه دارند.

از طرفی ایشان یکی از پنج تن آل ابا بوده و آیه تطهیر در شان این بزرگواران نازل شده است.

پس از شهادت پدربزرگوارشان , قراربود طبق گفته پیامبر علی (علیه اسلام) به عنوان جانشین به حق رسول الله زمام حکومت نوپای اسلامی را به دست بگیرد اما یک دفعه همه چیز تغییر کرد و چند تن غاصب , به نا حق خود را لایق زمامداری حکومت و ملت اسلامی دانستند و شد آنچه نباید میشد.

علی علیه سلام هم کوتاه نیامد و بر حق خود پافشاری نمود تا بلکه نتواند جلوی این انحراف بزرگ در امت پیامبر را بگیرد ولی شیاطین دست بردارنبوده و به کار خود ادامه دادند.

گرفتن بیعت اجباری از انصار و مهاجرین شروع شد و ....

خلاصه اینکه بعد از کش و قوسهای زیادی نوبت به بیعت گرفتن از علی علیه السلام شد.

مطمئنا علی اهل بیعت با فاسقان نیست. 


کار به جایی کشید که به خانه مولا هجوم بردند. قصدشان گرفتن بیعت و یا کشتن مولا بود که در هر دو صورت به خواسته خود رسیده بودند.بعد از چند بار (احتمالا طبق تاریخ سه بار به در خانه حضرت هجوم بردند و در مرتبه سوم آن فجایع را به بار آوردند) که به در خانه وحی رفتند و چیزی نصیبشان نشد برای بار آخر این فاسقان گرد هم جم شدند و هیزم به در خانه وحی بردند تا در صورت باز نکردن در توسط علی علیه السلام خانه را به آتش بکشند. خانه ای که جبرئیل بدون اجازه وارد آن نمیشد.

کار خود را کردند و آتش بر در خانه وحی زدند . توقع آنها این بود که علی علیه السلام خود شخصا برای دفاع اقدام کنند و اینها نیز با یک یورش کار را یکسره کنند ولی خداوند طور دیگری اراده کرده بود و اینجا بود که معنی حدیث لولاک را برای همه تفسیر نمود.

فاطمه سلام الله علیها شخصا پشت در قرارگرفتند تا هم اینکه از حریم ولایت دفاع کرده باشند و هم اینکه شاید این گرگ صفتان با شنیدن صدای دختر پیامبر به خود بیایند و ....


فاطمه سلام الله علیها در واقع اولین شهید در راه دفاع از حریم ولایت و آنچه که خدا به پیامبرش فرمود اگر اعلام نکنی رسالتت را کامل نکرده ای بود و با فدای جان خود راه و روش دفاع از ولایت را برای همه کسانی که ادعای ولایت دارند را نشان داد. اگر آن روز فاطمه نبود و آن گروه فاسق به هدف خود رسیده بود الان امروز هیچ اسمی از انسانیت در کل دنیا نبود. فاطمه جان خود را فدای همه انسانیت نمود , نسلهای آینده بشریت را از گمراهی و ذلالت نجات داد و دین خدا , نام خدا و اعتقاد به خدا را از نابودی نجات داد. فاطمه با بذل جان خود در راه علی دینی که پدر بزرگوارشان بیست و سه سال برای آن زحمت کشیده بود را زنده نگه داشت. اگر امروز نشانی از انسانیت و اخلاق وجود دارد از وجود پاک صدیقه طاهره و فداکاری آنروز ایشان نشات گرفته. فاطمه سلام الله علیها با بذل خون خود اخلاق و انسانیت را برای آیندگان حفظ نمود.فاطمه سلام الله علیها ذخیره ای بود ,کوثری بود که خداوند برای حفظ ولایت خود بر روی زمین به پیامبر عطا فرمود واگر چه عمر کوتاهی داشت , به حق خیر کثیر بود.


لعن الله قاتلی فاطمة الزهراء سلام الله علیها



لیست کل یادداشت های این وبلاگ