سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با هر آدمى دو فرشته است که او را مى‏پایند و چون قدر الهى رسد بدان واگذارش نمایند ، و مدت زندگانى که براى انسان است چون سپرى وى را نگهبان است . [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 93 اسفند 12 , ساعت 9:7 صبح

در بهبوهه مذاکرات هسته ای ایران شاهد یک جنگ زرگر جدید از سوی آمریکا و بنیامین نتانیاهو هستیم . شواهد نشان از یک تعلیق حداقل 10 ساله در روند هسته ای ایران را میدهد و درگیریهای ساختگی بین کنگره و نتانیاهو در برابر دولت آمریکا میتواند یک سناریوی طراحی شده برای اعمال فشار به ایران و باجگیری بیشتر باشد.

در این میان و با توجه به اینکه تمام رسانه ها به این موضوع پرداخته اند این مسئله را در ذهن مخاطبان تداعی میکند که گویی واقعا این قراردادی که در حال بسته شدن بین ایران و گروه غربی است واقعا و کاملا به نفع ایران بوده و ایران را به یک قدرت بزرگ هسته ای تبدیل میکند.

در صورتی که این مذاکرات با این شرایط به پایان برسد و طرفین به اجماع برسند و قرارداد امضا شود , برای طرف آمریکایی این بهانه باقی میماند که به دلیل اینکه ایران هسته ای شده فشار خود را بر دولتهای عرب مرتجع منطقه افزایش داده و حداقل فروش اسلحه به این کشورها را با ایران حراسی ساختگی افزایش دهد. در داخل ایران هم که اذهان فریب خورده عمومی از امضا یک قرارداد کاملا به نفع ایران ( که عملا اینگونه نیست) خوشحال بوده و دولت تدبیر و امید به نوان قهرمان ملی خود را به مردم تحمیل کرده و به مقاصد خود خواهد رسید.

در صورت عدم توافق در این ضمینه بازهم طرف غربی میتواند توپ را در زمین ایران انداخته و وانمود کند که ایران کارشکنی کرده و با توجه به اینکه دولت آمریکا در مقابل زیاده خواهی کنگره ایستادگی کرد طرف ایران به هیچ وجه کوتاه نیامد و خود را از یک توافق کاملا برد محروم نمود. 

و در داخل ایران هم افکار عمومی علیه دولت و عدم پذیرش این توافق به ظاهر عالی خواهد بود. و باز هم در این میان مطمئنا دولت تقصیر را به گردن گروههای داخلی و کسانی که مخالف این توافق بوده اند خواخد انداخت و به این صورت خود را تبرئه خواهد کرد. درکل این که آقای اوباما درمقابل نتانیاهو جبهه گیری شدیدی انجام داده کاملا غیر واقعی به نظر میرسد چرا که هیچ یک از سران کاخ سفید بدون اجازه اسرائیل آب هم نمیخورند چه رسد به اینکه بخواهند در مقابل آن جبهه مخالف هم بگیرند.

در آخر هرچند که به گفته رهبر انقلاب ما هم به این مذاکرات مخصوصا با آمریکا خوشبین نیستیم ولی آرزوی موفقیت و سربلندی برای تیم مذاکره کننده و مردم ایران را داریم.


دوشنبه 93 اسفند 11 , ساعت 6:32 عصر

(مذاکرات ایران و 5+1 در حالی صورت میگیرد که دولت آمریکا از سوی کنگره و نتانیاهو تحت فشار قرار گرفته اند و متهم به اجرای توافق نامه ای از سوی ایران هستند که به گفته انها ایران را قادر خواهد ساخت نه تنها یک بمب بلکه ده ها بمب بتواند تولید کند. طبق گفته طرفهای گروه فشار (کنگره و نتانیاهو) معاهده در حال ظهور  بنا به گزارشها به ایران اجازه حفظ برنامه غنی سازی  و سپس گسترش آن در اندازه صنعتی طی 10 سال به جای توقف گسترش سلاح های هسته ای را میدهد. چنین توافقنامه ای باعث گسترش عظیم سلاح های هسته ای در خاور میانه شده و تهدیدی برای صلح جهانی به حساب می اید و ایران را به عنوان پیروز مزاکرات در برابر غرب معرفی خواهد کرد.
به گفته آنها ایران یک رژیم تروریستی بوده که حامی مالی و عملیاتی از ماشین کشتار بشار اسد , گروههای تندرو اسلامی مثل حزب الله و حماس و شورشیان حوثی یمن میباشد.)

در این گزارش اکثر حملات تروریستی در 35 سال گذشته به ایران ربط داده شده است. ایرانی که خود بیشترین لطمه را از ترور و تروریست , مخصوصا تروریست دولتی (اسرائیل) دیده است در لیست کشورهای با رژیم تروریستی قرار گرفته و دولت جمهوری اسلامی هم خود را پایبند به اخلاق دانسته و تن به قراردادی یکطرفه داده و طی این یکی دوسال که از امضا آن گذشته این فقط ایران بوده که به تعهدات خود عمل کرده و از آن نیز فراتر رفته است و طرف غربی بجز کارشکنی کار دیگری در قبال تعهد خود انجام نداده جز اینکه فشارها را بیشتر کرده و تحریمهای جدید علیه ایران وضع نموده است.

 

این بازی جدید کنگره و نتانیاهو هم احتمالا در راستای همین اهداف شوم غربیها بوده و با توجه به اینکه قراداد ژنو در واقع شامل بند هایی است که عملا دست ایران را درتوسعه و غنی سازی کوتاه کرده وگروه مذاکره کننده باید به شدت مراقب این بازی جدید باشند . در این بازی اوباما و کری نقش پلیس خوب را بازی میکنند و به ظاهر در مقابل کنگره و نتانیاهو ایستادگی می کنند از طرفی ممکن است در قبال این کار از ایران امتیازات بیشتری درخواست کنند.

تیم مذاکره کننده باید بداند که با کشوری در حال مذاکره است که به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده و همواره جواب نرمش ایران را با خشونت پاسخ داده و همواره ایران را به القابی که لایق خودشان هست متهم کرده است. باید دید گروه اقای ظریف در پایان میتواند سربلند از این مذاکرات بیرون بیاید یا خیر البته تا الان که خبری از سربلندی دیده نشده و فقط لبخند به دشمن و محرمانه بودن بند های توافق برای ملت ایران را در بر داشته.


شنبه 93 اسفند 2 , ساعت 11:12 صبح

تأخیر در رسیدن به همه اهداف دلیل نمى‏ شود که ما از اصول خود عدول کنیم. همه ما مأمور به اداى تکلیف و وظیفه ‏ایم نه مأمور به نتیجه. اگر همه انبیا و معصومین- علیهم السلام- در زمان و مکان خود مکلف به نتیجه بودند، هر گز نمى‏ بایست از فضاى‏ بیشتر از توانایى عمل خود فراتر بروند و سخن بگویند و از اهداف کلى و بلند مدتى که هر گز در حیات ظاهرى آنان جامه عمل نپوشیده است ذکرى به میان آورند. در حالى که به لطف خداوند بزرگ، ملت ما توانسته است در اکثر زمینه‏ هایى که شعار داده است به موفقیت نایل شود. ما شعار سرنگونى رژیم شاه را در عمل نظاره کرده ‏ایم، ما شعار آزادى و استقلال را به عمل خود زینت بخشیده ‏ایم، ما شعار «مرگ بر امریکا» را در عمل جوانان پر شور و قهرمان و مسلمان در تسخیر لانه فساد و جاسوسى امریکا تماشا کرده ‏ایم، ما همه شعارهایمان را با عمل محک زده‏ ایم. البته معترفیم که در مسیر عمل، موانع زیادى به وجود آمده است که مجبور شده‏ایم روشها و تاکتیک ها را عوض نماییم.

...

من امروز بعد از ده سال از پیروزى انقلاب اسلامى همچون گذشته اعتراف مى‏ کنم که بعض تصمیمات اول انقلاب در سپردن پستها و امور مهمه کشور به گروهى که عقیده خالص و واقعى به اسلام ناب محمدى نداشته ‏اند، اشتباهى بوده است که تلخى آثار آن به راحتى از میان نمى ‏رود، گر چه در آن موقع هم من شخصاً مایل به روى کار آمدن آنان نبودم ولى با صلاحدید و تأیید دوستان قبول نمودم و الآن هم سخت معتقدم که آنان به چیزى کمتر از انحراف انقلاب از تمامى اصولش و هر حرکت به سوى امریکاى جهانخوار قناعت نمى‏ کنند، در حالى که در کارهاى دیگر نیز جز حرف و ادعا هنرى ندارند. امروز هیچ تأسفى نمى‏ خوریم که آنان در کنار ما نیستند چرا که از اول هم نبوده‏ اند. انقلاب به هیچ گروهى بدهکارى ندارد و ما هنوز هم چوب اعتمادهاى فراوان‏ خود را به گروهها و لیبرالها مى‏ خوریم، آغوش کشور و انقلاب همیشه براى پذیرفتن همه کسانى که قصد خدمت و آهنگ مراجعت داشته و دارند گشوده است ولى نه به قیمت طلبکارى آنان از همه اصول، که چرا مرگ بر امریکا گفتید! چرا جنگ کردید! چرا نسبت به منافقین و ضد انقلابیون حکم خدا را جارى مى‏ کنید؟ چرا شعار نه شرقى و نه غربى داده‏ اید؟ چرا لانه جاسوسى را اشغال کرده ‏ایم و صدها چراى دیگر. و نکته مهم در این رابطه اینکه نباید تحت تأثیر ترحم هاى بیجا و بی مورد نسبت به دشمنان خدا و مخالفین و متخلفین نظام، به گونه‏ اى تبلیغ کنیم که احکام خدا و حدود الهى زیر سئوال بروند. من بعض از این موارد را نه تنها به سود کشور نمى ‏دانم که معتقدم دشمنان از آن بهره مى‏برند، من به آنهایى که دستشان به رادیو- تلویزیون و مطبوعات مى‏ رسد و چه بسا حرف‏هاى دیگران را مى ‏زنند صریحاً اعلام مى‏ کنم: تا من هستم نخواهم گذاشت حکومت به دست لیبرالها بیفتد، تا من هستم نخواهم گذاشت منافقین اسلام این مردم بى ‏پناه را از بین ببرند، تا من هستم از اصول نه شرقى و نه غربى عدول نخواهم کرد، تا من هستم دست ایادى امریکا و شوروى را در تمام زمینه ‏ها کوتاه مى‏کنم و اطمینان کامل دارم که تمامى مردم در اصول همچون گذشته پشتیبان نظام و انقلاب اسلامى خود هستند که علاوه بر دهها و صدها صحنه اعلام حضور و آمادگى خود امسال نیز در راهپیمایى 22 بهمن حقیقت آمادگى کامل خویش را به جهانیان نشان دادند و واقعاً دشمنان انقلاب را شگفت زده کردند که تا کجا حاضر به فداکارى‏ اند. من در اینجا خود را شرمنده و کوچکتر از آن مى‏ دانم که زبان به وصف و تقدیر از آنان بگشایم. خداوند پاداش عظیم این همه اخلاص و رشد و بندگى را خواهد داد ولى به آنان که ناآگاهانه مردم شریف و عزیز ما را متهم به رویگردانى از اصول و انقلاب و روحانیت مى‏کنند سفارش و نصیحت مى‏کنم که در گفتار و کلمات و نوشته ‏ها با دقت و مطالعه عمل کنند و برداشتها و تصورات نابجاى خود را به حساب انقلاب و مردم نگذارند.

منبع :صراط نیوز



لیست کل یادداشت های این وبلاگ