سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پسر آدم آنچه بیش از خوراک روزانه‏ات کسب نمودى در آن گنجور جز خود بودى . [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 93 آبان 26 , ساعت 3:22 عصر

به گفته حجت‌الاسلام طائب اگر فهمیدیم امام حسین(ع) زمان، حضرت بقیه ‌لله الاعظم(عج) است و ایشان امروز «هل من ناصر ینصرنی» می‌گوید، اگر فهمیدیم که علت غیبت ایشان احاطه دشمن به دور ایشان است و دشمنان نمی‌گذارند ایشان آشکار بشوند و به همین خاطر است که «هل من ناصر...» می‌گویند و اعلام می‌کنند که کمک کنید تا من از حصار غیبت بیرون بیایم، آن‌وقت متوجه می‌شویم که پاسخ هیئت‌های عزاداری ما به این «هل من ناصر...» چیست!

منبع: صراط نیوز


دوشنبه 93 آبان 26 , ساعت 12:3 عصر

اخیرا یکی از سیاستمداران بلند پایه نظام جمهوری اسلامی در اظهاراتی بیان داشته اند که عامل ایجاد گرهکهایی مانند داعش و القاعده چیزی جز لعن شیعیان بر صحابه نبوده و ادامه این کارها باعث ایجاد دشمنی بین شیعه و سنی و ایجاد این گروهکها شده.

باید گفت که این گرهکهای وحشی که بویی از انسانیت نبرده اند اصلا مسلمان نیستند که بخواهد شیعه یا سنی نامیده شوند. اینها وهابی هستند. در افکار و اعتقادات وهابیت هر مذهبی به غیر خودشان کافر بوده و پیروان آنان محدورالدم و مال و ناموس آنها غنیمت جنگی به حساب می آید.

از ابتدای ایجاد این فرقه تندرو و متعصب که پیشینه فکری آنها به ابن تیمیه(این شخص در ابتدا یهودی بوده و بعد مسلمان میشود و ...!) بر میگردد در سرزمین حجاز ابتدا به قلع و قم مسلمانان سنی مذهب سرزمین حجاز احتمام ورزیده و بعد به سمت عراق و کربلا لشکر کشی نمودند و به قتل عام مسلمانان شیعی مذهب پرداختند. 

این گروهکهای وحشی که دستمایه همکاریهای دولتهای غربی و دولتهای عربی وهابی هستند دغدغه ای به نام دین نداشته و به هیچ دین و مذهبی رحم نمیکنند و اساس ایجاد این این گروهها توسط دشمنان اسلام فقط ایجاد اسلام حراسی و نمایش چهره ای خشن از اسلام به جهانیان میباشد. چنانکه میدانید و میبینید این گرگ صفتان هر کسی را که از خودشان نباشد به طرز فجیعی به قتل میرسانند خواه مسلمان باشد خواه مسیحی.

تنها پیروان دین یهود از دست این وحشیها در امان هستند که جای بسی تعجب دارد.؟!

خواص سیاستمدار ما نسبت به سخنان خود کمی اندیشه کنند تا مبادا در این زمانی که دشمنان در کمین اسلام نشسته اند و مترصد ضربه زدن به اسلام به هر وسیله ای میباشندآب به آسیاب دشمن بریزند چنانچه افرادی مانند قرضاوی مفتی این گروههای افراطی تکفیری و وهابی از این سخنان آقای رفسنجانی سوء استفاده به نفع افکار پلید خودشان نکنند.

 


دوشنبه 93 آبان 19 , ساعت 4:51 عصر

به این فکر میکنم که چرا باید ما آدمها نسبت به یکسری افراد غیر معصوم و یا جریانهای سیاسی تعصب کورکورانه داشته باشیم ؟

هر شخص یا گروهی در زمانی ممکن است عملکرد درست داشته و بعدا دچار دگرگونی و انحرافات مختلفی شود. حال اگر ما نسبت به آن شخص تعصب داشته و تمام رفتار او را درست بدانیم کاری غیر عقلانی انجام داده ایم. با این کار دین و اخلاق را کنار زده ایم و بی اخلاقی را پذیرفته ایم. 

تعصب قومیتی یهودیان و اینکه فقط یهودی را آدم دانسته و بقیه آدمها نزد آنها بردگانی هستند که خدا برای خدمت به یهود آفریده و نتیجه این طرز تفکر را امروز میبینید.برای تسلط بر منابع دنیا همیشه جنگ و خونریزی بین ابنا بشر وجود دارد که تقریبا در همه آنها ردپایی از این قوم دیده میشود.

امام صادق(ع)از رسول گرامی اسلام نقل میکنند:

«عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص) مَنْ کَانَ فِی قَلْبِهِ حَبَّةٌ مِنْ خَرْدَلٍ مِنْ عَصَبِیَّةٍ بَعَثَهُ اللَّهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ مَعَ أَعْرَابِ الْجَاهِلِیَّةِ»؛هر کس در دلش ذره‌ای تعصب باشد خداوند او را روز قیامت با اعراب جاهلی مبعوث می‌کند.(کلینی، محمد بن یعقوب، محقق، مصحح، غفارى، على اکبر، آخوندى، محمد، ج 2، ص 308، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ چهارم 1407ق)

 امام علی(ع) بارها روی مسئله تعصب تکیه کرده و مردم را از تعصبات جاهلیت بر حذر داشته و می‌فرماید:

«أَمَّا إِبْلِیسُ فَتَعَصَّبَ عَلَى آدَمَ لِأَصْلِهِ وَ طَعَنَ عَلَیْهِ فِی خِلْقَتِهِ فَقَالَ أَنَا نَارِیٌّ وَ أَنْتَ طِینِی‏»؛ ابلیس به خاطر ریشه خود که از آتش بود بر آدم تعصّب ورزید، و او را نسبت به خلقتش سرزنش کرد، و گفت: من از آتشم و تو از خاکى.

طبق گفته معصومین تعصب از صفات شیطان بوده و جلوی رشد و تعالی فرزندان آدم را خواهد گرفت. کمی دقت کنیم و دست از دفاع کورکورانه از بعضی گروهها, افراد و احزاب را کنار بگزاریم و فقط به عملکرد آنها نمره دهیم تا خدایی ناکرده در زمره اعراب جاهلی قرار نگیریم.


شنبه 93 آبان 17 , ساعت 3:27 عصر

سخنان امام حسین علیه اسلام هنگامی که به ایشان می گفتند نرو خطر دارد و ...

به من میگوئید نرو, ولی خواهم رفت. میگوئید کشته میشوم,مگر مردن برای یک جوانمرد ننگ است؟

مردن آن وقت ننگ است که هدف انسان پست باشد و بخواهد برای آقائی و ریاست کشته شود که می گویند به هدفش نرسید. اما برای کسی که برای اعلای کلمه حق و در راه حق کشته شود که ننگ نیست چرا که در راهی قدم برمی دارد که صالحین و شایستگان بندگان خدا قدم برداشته اند.

امام در سخت ترین شرایط هنگامی که میدانست دیگر هیچ راه گریزی از کشته شدن نیست و در محاصره کامل قراردارند و آب هم بر ایشان تحریم شده هرگز لب به شکوه نگشود و همواره شاکر خداوند بود. فرموده اند هیهات که ما زیر بار ذلت برویم! ما تن خود را در جلوی شمشیرها قرار میدهیم ولی روح خود را در جلوی شمشیر ذلت هرگز فرود نمی آوریم. خدای من که در راه رضای او قدم بر میدارم راضی نیست, پیغمبر (ص) و علی(ع) که روی زانوان آنها نشسته ام به من میگویند تن به ذلت مده. 

حال بنگریم به احوال خودمان و اینکه از امامی که برایش عزا میگیریم و بر سر و سینه میزنیم , چه چیزی آموخته ایم؟ آیا ما هم مانند امام در هیچ شرایطی زیر بار ظلم نمیرویم و تن به ذلت نمیدهیم؟ یا مصلحت اندیشی کرده و زیر بار هر توافقی به هر قیمتی با دشمن قسم خورده اسلام میرویم؟ آیا این با روحیه حسینی بودن و حسینی زیستن تناسب دارد؟ تکلیف خودمان را حداقل با خودمان مشخص کنیم!.

 

 


جمعه 93 آبان 16 , ساعت 11:2 صبح

امروز خبری خوندم در مورد تیتر اول سایت یاهو فکر میکنید در باره چی بود؟ قمه زنی و نوشته بود ((این مردها دارن با خودشون چکار میکنند؟؟)).

گذشته از اینکه کسانی که مبادرت به انجام این کار میکنند برای خودشان فتاوایی هم جمع آوری کرده اند, آیا تا بحال به این فکر کرده اند که در این روزگاری که شیاطین با تمام توان به جنگ با اسلام ناب آمده اند و از هر چیزی برای ضربه زدن به دین خدا فروگزار نیستند,خوب این کاری که در حال انجام آن هستند چه معنا و مفهومی دارد؟ آیا انجام این کار از نظر مادی و معنوی چیزی به آنها اضافه میکند؟ یا آلت دستی برای دشمن دین ساخته اند؟!.

در جالس امام غریب حسین ابن علی علیه السلام باید راه رشد را در پیش بگیریم و به امام برسیم. ولی متاسفانه عده ای افراد کوته فکر که زیاد هم نیستند دست به کارهایی میزنند که نه تنها با روح مجالس اهل بیت سازگاری ندارد بلکه گاها باعث کدورت و ناراحتی صاحب عزا را فراهم می آورند. 

کسانی که حدود هزارو چهارصد سال پیش رودرروی امام معصوم ایستادند مشکلشان چه بود ؟ انحراف از اصل ولایت اعمه معصومین و توسل به فکر و برداشت خودشان از دین و اینکه ما را کتاب خدا کفایت میکند و به امام نیازی نیست. نتیجه آن هم در کربلا مشخص شد و در حال حاضر هم فرزندان نامشروع آنها در گروههای داعش و غیره مشغول کشتار وحشیانه بندگان خدا هستند.

کمی فکر کنیم و کاری نکنیم که باعث رنجش خاصر حضرت ولی عصر شود و افرادی که در این فضای بی درو پیکر مجازی در حال گشت زنی هستند و یا کسانی که در حال تحقیق در مورد اسلام هستند و عکسهای مربوط به مسلمانان و اعمال و رفتارشان را ببینند فکر میکنید با دیدن عکسهای مربوط به قمه زنی چه فکری میکنند؟ به نظر شما با دیدن این عکسها کسی به سمت تشیع خواهد آمد؟؟ آیا این کار چیزی غیر از ایستادن در برابر هدف امام معصوم نیست؟؟ بیائید کمی فکر کنیم و یار و یاور حضرت حجت باشیم نه باعث آزار حضرتش.


   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ